The Minuette - Inspector J

Search This Blog

Thursday, April 8, 2021

Priprema zeleni za corbu (Homemade seasoning for stews, soups)

Sastojci: 2 kg sargarepe, 1 kg persunovog korena, 1 kg kelerabe, 2-3 glavice crnog luka, 5 cena belog luka, 3-4 struka praziluka, 1 kg korena celera, 1 kg kelja,  1 kg karfiola, 2 vezice lista celera, 2 vezice lista persuna,  i po 150g suvih pecuraka na svaki kilogram mlevene mase, 1.2 kg soli.

Priprema:

1) Navedeno povrce operite, ocistite od kore pa sameljite na masini za meso.

2) U pleh staviti papir za pecenje, sipati samleveno povrce, jedan red i staviti u rernu da se susi na najmanju temperaturu.

3) Sve dobro posolite i drvenom cistom varjacom promesajte.

Cia puding sa vocem (Cia fruit pudding)

Sastojci: 80g cia semenki, 2 banane (pire), 1 kivi, 100g ananasa, 3 kasike meda, 300ml mleka od badema, 300ml grckog jogurta, 1 kasicica cimeta, 100g oraha (seckanih).

Priprema:

1) U ciniji pomesati mleko od badema i grcki jogurt.

2) Dodati med, cimet i cia semenke i dobro sjediniti. Mozete i u blenderu ili rucnim mikserom. Dodati banane i opet izmesati mikserom.

Vocni parfe sa grckim jogurtom (Fruit parfait with greek yogurt)

Sastojci: 4 kajsije (na kockice), 2 breskve (na kockice), 500ml grckog jogurta, 3 kasike meda, 1 kasika cia semenki, 150g muslija.

Priprema:

1) U ciniju staviti grcki jogurt i musli. Ostaviti da stoji 2 sata.

2) Dodati kajsije i breskve i promesati.

Medeno srce (Honey hearts)

Sastojci: 600g brasna, 500ml mleka, 80g secera, 250g meda, 100ml ulja, 20g sode bikarbonem, 200g dzema od kajsija, 100g cokolade + 20g gi putera.

Priprema:

1) U serpicu staviti mleko da prokljuca na srednju temperaturu (4). Dodati secer i mesati da se otopi. Dodati med i mesati da se otopi. Ostaviti da se ohladi.

2) U vanglu pomesati brasno i sodu bikarbonu. Dodati mleko sa medom i dzem i dobro promesati. Pokriti i ostaviti 1 sat.

Proja sa kiselom pavlakom (Cornbread with sour cream)

Sastojci: 400g kukuruznog brasna, 400g psenicnog brasna, 300ml kisele pavlake, 600ml kisele vode, 200ml ulja, 4 jaja, 10g praska za pecivo.

Priprema:
0) Umutiti jaja.
1) U ciniji pomesati psenicno i kukuruznog brasno i prasak za pecivo. 
2) Dodati kiselu pavlaku, kiselu vodu, ulje i umucena jaja. Mesati dok se sve ne sjedini.

Orasnice (Walnuts cookies)

Sastojci: 6 belanaca, 150g secera, 375g seckanih oraha, 300g mlevenih oraha, 225g brasna.

Priprema:
1) Penasto umutiti belanca sa secerom.
2) Na pari, na srednjoj temperaturi (4) kuvati belanca sa secerom nekoliko minuta. Dodati brasno i promesati. Skloniti sa sporeta i dobro promesati da se sjedini. Ostaviti da se ohladi.

Narandzasti detoks frape (Orange detox frappe)

Sastojci: 200ml bademovog mleka, 1 pomorandza, 125g mango (smrznut), 125g sargarepe (smrznute), 2 cm svezeg korena djumbira ili 1 kasicica u prahu, 1 kasika meda, 1 kasicica kurkume u prahu, rendana kora jedne pomorandze.

Priprema:

1) Izrendati koru pomorandze, pa oljustiti. Sargarepu pre smrzavanja iseci na 1.5 cm duzine. koren djumbira oljustiti i iseci na pola.

2) U blender staviti pomorandzu, bademovo mleko i djumbir i usitniti dok ne postane glatko.

Snezni kolac (Snow cake)

Sastojci: 400g brasna, 4 jaja, 200ml ulja, 400ml mleka, 250g secera, 30g vanilina secera, 15g praska za pecivo, za fil - 1 L mleka, 4 kasike secera, 80g griza, 200g kokosa.

Priprema:

0) Odvojiti belanca od zumanaca. Pomesati brasno i prasak za pecivo.

1) U serpu staviti mleko i na srednjoj temperaturi (4) pustiti da prokljuca. Dodati secer i vanilin secer i mesati da se otopi. Dodati kasiku po kaiku griza mesajuci i kuvati dok se ne zgusne, oko 10 minuta. Dodati kokos i kuvati jos par minuta. Skloniti sa sporeta i ostaviti da se hladi povremeno mesajuci da se ne stvori korica.

Pecena piletina sa barenim povrcem (Roast chicken with boiled vegetables)

Rucak

Sastojci: 1/2 tikvice, 60-80g brokolija, 1 slatki krompir  (batat)+ 1 kasicica tahinija + prstohvat mediteranskog zacina + nekoliko kapi soka od limuna, 200g pilecih prsa + 1 kasika kokosovog ulja (otopljenog) + 1 kasika balzamiko sirceta + 1 kasicica meda + 1 ksaicica senfa + 1/2 kasicice djubmira u prahu + prstohvat morske soli.

Priprema:

1) Pileca prsa oprati hladnom vodom i obrisati. Tikvicu oljustiti i iseci na kolutove. Pripremiti brokoli.

2) U serpu staviti brokoli drske i kuvati 7 minuta. Nakon 5 minuta dodati tikvice. Nakon 7 minuta dodati brokoli cvetove. (7 minuta za drske a 3 minuta za cvetove brokolija). Ocediti.

Wednesday, April 7, 2021

Makaron kolacici (Macaroons)

Sastojci: 3 belanca, 50g secera, 200g secera u prahu, 100g mlevenih badema ili lesnika, boja za kolace, za fil - 40ml kondezovamog mleka, 100g mlevenih badema ili lesnika, boja za kolace.

Priprema:

1) Penasto umutiti belanca sa secerom ali da ne bude previse cvrsto.

2) Pomesati badem i secer u prahu i dodati prethodnoj smesi. Podeliti na toliko delova koliko imate boja. Istiskivati krugove na papir za pecenje i ostaviti 30 minuta.

3) Peci na 160 C oko 7 do 10 minuta.

Frape od malina, spanaca i semenki lana (Raspberry, spinach and flaxseed smoothie)

Sastojci: 400g malina (smrznute), 250g svezeg spanaca, 125ml kokosovog mleka, 125ml kokosove vode, 1 kasicica semenki lana (u prahu), 1 kasicica vanila ekstrakta; kokosovo brasno (ljuspice).

Priprema:

1) Spanac oprati. 

2) U blender staviti spanac, kokosovo mleko i vodu i usitniti dok ne postane glatko.

Punjeni patlidzan (Stuffed eggplant)

UN Dijeta - skrobni dan.

Sastojci: 2 patlidzana (ili 4 manje tikvice), 100g integralnog pirinca + 500-600ml vode, 2 cena belog luka, 50ml pasiranog paradajza, pola kocke za supu, 2 kasike lista persuna (sitno seckanog), 1 kasika lista celera (sitno seckanog), 1 kasicica mediteranskog zacina, 1 parce integralnog, razanog ili jecam hleba, salata.

Priprema:

1) Pripremiti patlidzan - ako pecete u rerni. Oljustiti tikvice. Iseci na pola i izvaditi sredinu. Sacuvati sredinu (semenke su zdrave). Pirinac oprati u nekoliko voda i ocediti. Sargarepu i beli luk oljustiti i iseci na kocke.

2) U serpu sipati vodu, dodati kocku za supu i pustiti da prokljuca. Smanjiti na srednju temperaturu (4). Dodati pirinac, beli luk i mediteranski zacin, na pola poklopiti i kuvati 45 minuta. Dolevati vodu po potrebi. Nakon 15 minuta dodati list celera. Petnaest minuta pred kraj dodati sargarepu i pasirani paradajz. Pet minuta pred kraj dodati list persuna. Skloniti sa sporeta, poklopiti i ostaviti 10 minuta.

Kolac od meda sa suvim vocem (Honey cake with dried fruit)

Sastojci: 1 kg brasna, 250g margarina, 500g meda, 6 jaja, 200g indijskih oraha, 400g suvog voca (suve sljive, suve kajsije, suve smokve, suve brusnice, suvo grozdje), 1 kasicica cimeta, 1/2 kasicice karanfilica u prahu, 2 kasicice sode bikarbone.

Priprema:

1) Od 2 jaja odvoijiti belanca i zumanaca. Pomesati brasno, sodu bikarbonu, cimet i karanfilic. Penasto umutiti 2 belanca.

2) U serpici na srednjoj temperaturi (4) otopiti med sa margarinom. Ostaviti da se ohladi.

3) Dodati jaja i promesati. Dodati mesavinu brasna i zamestiti glatko testo.

Zeleno zuti detoks frape (Green yellow detox frappe)

Sastojci: 250g manga (smrznut), 125g svezeg spanaca, 125g svezeg kelja, 125g ananasa (smrznut), 250ml vode.

Priprema:

1) Mangu izvaditi kosticu i iseci na kocke. Spanac i kelj oprati. Ananas ocistiti (ako koristite svez). Ako koristite iz konzerve ocediti.

2) U blender staviti spanac, kelj i vodu i usitniti dok ne postane glatko.

Piletina sa integralnim pirincem i povrcem (Chicken wholemeal rice and vegetables)

Vecera

Sastojci: 2x 60g integralnog pirinca + 550ml vode, 2x 130g pilecih prsa, 2x 1 kasika crnog luka, 2x 1 cen belog luka, 2x 1/2 kasicice mediteranskog zacina, prstohvat morske soli, 2x 100g paprike babure (ili 2 paradajza ), 2x 100g pecurki, 2x 100g brokolija, 2x 1 kasika soja sosa, 2x prstohvat djumbira u prahu, 2x 1 1/2 kasicice soka od limete ili limuna, 2 x125ml kokosovog mleka (nezasladjenog), 2x 1/2 kasicice gustina.

Priprema:

1) Pirinac dobro oprati u nekoliko voda. Ocediti. Pilece meso oprati vodom i obrisati. Iseckati na kocke (velicine zalogaja). Crni i beli luk oljustiti i sitno iseckati. Papriku i pecurke ocistiti. Papriku iseci na kockice. Pecurke iseci na listice. Pripremiti brokoli.

2) U serpu staviti pirinac i preliti vodom. Pustiti da prokljuca i smanjiti na srednje nisku temperaturu (3), poklopiti i kuvati 50 minuta. Ako je potrebno dodati jos malo vode. Skloniti sa sporeta i ostaviti da odstoji. Promesati viljuskom.

Kocke sa puterom od kikirikija (Peanut butter cubes)

Sastojci: 450g brasna, 250g secera, 10 praska za pecivo, 4 kasicice rogaca u prahu, 3 jaja, 4 banane (izgnjecene), 150 ml ulja, 250ml vode, 20g vanilin secera, puter od kikirikija.

Priprema:

1) U ciniji pomesati brasno, prasak za pecivo, rogac i vanilin secer.

2) U drugoj ciniji umutiti jaja. Dodati secer i penasto umutiti. Dodati banane, ulje i vodu. Dobro promesati.

3) Dodati mesavinu brasna i sve dobro sjediniti.

Jutarnja detoks limunada sa jabukovim sircetom (Morning detox lemonade with apple cider vinegar)

Kontrolise apetit, pojacava metabolzam, pojacava digestivni sistem.

Sastojci: 1 limun ili pola veceg limuna, 2 kasike jabukovog sirceta, ostatak prokuvana voda (ohladjena, sobne temperature).

It controls appetite, boosts metabolism, boosts the digestive system.

Ingredients: 1 lemon or half a large lemon, 2 tablespoons of apple cider vinegar, the rest boiled water (chilled, room temperature).

Tofu ili tuna sa boranijom (Tofu or tuna with green beans)

Rucak

Sastojci: 125g kinoe, 120g boranije, 180g tune (ocedjene od ulja) ili 250g tofu sira (cvrstog) + 1 kasika paradajz paste + 1 kasika vode + 1/2 kasike gustina + 1/2 kasicice zutog secera + 1/4 kasicice belog luka u prahu, prstohvat soli, za sos - 1 kasicica jabukovog sirceta + 1 kasicica meda + 1 kasika grckog jogurta + 1/2 kasicice senfa.

Priprema:

1) Skuvati kinou. Tofu iseci na kocke (velicine zalogaja).

2) U ciniji pomesati sve zacine osim tofua. Promesati. Dodati tofu i promesati.

Vocni sladoled (Fruit ice cream)

Sastojci: 1 kg voca, 150-250g secera u prahu (zavisno koliko je voce kiselo), 10g zelatina + 100ml hladne vode, 40g slaga + 100ml hladne vode.

Priprema:

1) Voce staviti u blender i sa secerom usitniti.

2) Umutiti slag. Pomesati voce i slag. Promesati.

Tuesday, April 6, 2021

Domace njoke (Homemade gnocchi)

Osnovni recept za njoke

Sastojci: 1 kg krompira (brasnjavog), 300g brasna, 1 jaje, soli po ukusu.

Priprema:

1) Dobro oprati krompir.

2) U serpu staviti krompir i preliti sa vodom oko 4cm preko krompira.

3) Pustiti da prokljuca visokoj temperaturi (6) pa smanjiti na srednju (4), delimicno pokriti i kuvati oko 35 minuta. Krompir treba da je mekan kada ga probodete viljuskom. 

Monday, April 5, 2021

Leblebije sa spanacem i integralnim pirincem (Chickpeas with spinach and wholemeal rice)

Rucak

Sastojci: 100g spanaca + 2 cena belog luka + 1 kasika soka od limuna, 100g leblebija + 1 manji mladi luk + 1/4 kasicice kima u prahu + 1/4 kasicice cimeta u prahu + 1 kasicica paste paradajza + 2 kasike vode + 100g pasiranog paradajza, 125g integralnog pirinca + 440ml vode.

Priprema:

1) Spanac oprati. Beli luk oljustiti i sitno iseckati. Leblebije potopiti u vodu i ostaviti preko noci. Ocediti. Mladi luk oljustiti i sitno iseckati. Integralni pirinac oprati u nekoliko hladnih voda. Ocediti.

2) Staviti leblebije u serpu, preliti vodom i na srednje niskoj temperaturu (3) kuvati 1 sat dolivajuci vodu po potrebi. Ocediti.

Jogurt kocke sa suvim vocem (Yogurt cubes with dried fruits)

Sastojci: 500g brasna, 4 jaja, 200g margarina, 250g secera, 10g praska za pecivo, 40g vanila pudinga, 350ml jogurta, 300g suvog voca (suve sljive, suve kajsije, suve smokve, suve brusnice, suvo grozdje), renadana kora i sok od jednog limuna.

Priprema:
1) U ciniji pomesati brasno, prasak za pecivo, vanilin secer i vanila puding.
2) U drugoj ciniji umutiti jaja sa secerom. Dodati margarin i umutiti. Dodati sok i koru od limuna, jogurt i suvo voce. Promesati.

Vocna salama 2 (Fruit salami 2)

Sastojci: 450g mlevenog keksa, 3 jaja (umucena), 100g oraha (seckanih), 100g badema ili lesnika (seckanih), 450g suvog voca (suve smokve, suve sljive, suve kajsije, suve brusnice, suvo grozdje), 200g secera, 300g margarina, 100g cokolade (na kockice), 1 list oblande (veliki).

Priprema:

1) U serpi na srednjoj temperaturi (4) otopiti margarina sa secerom. Dodati jaja i cokoladu u kuvati nekoliko minuta. Dodati keks i dobro promesati. Skloniti sa sporeta.

2) Dodati orahe, bademe ili lesnike i suvo voce.

Mafini sa ovsenim pahuljicama i cia semenkama (Muffins with oat flakes and chia seeds)

Dorucak

Sastojci: 165g ovsenih pahuljica, 1 banana, 1 kasika cia semenki + 3 kasike vode, 65g proteina, 85ml bademovog mleka (nezasladjenog), 2 kasicice kokosovog secera, 1/4 kasicice cimeta, prstohvat sode bikarbone, 1/4 kasicice praska za pecivo, 2 kasicice kokosovog ulja (otpljenog), prstohvat soli; 3x 1 kasika putera od kikirija; 3 banane.

Priprema:

1) U blenderu samleti ovsene pahuljice. Bananu izgnjeciti viljuskom. Preliti cia semenke sa vodom i ostaviti da nabubri 15 minuta.

2) U ciniji pomesati ovseno brasno, bananu, cia semenke, protein, bademovo mleko, kokosov secer, cimet, sodu bikarbonu, prasak za pecivo, kokosovo ulje i so. Promesati dobro da se sve sjedini.

Frape od borovnica, avokada i banane (Blueberry, avocado and banana smoothie)

Uzina

Sastojci: 1 banana, 1/3 avokada, 250g borovnca ili miks bobocastog voca (maline, kupine, jagode, brusnica (sveza ili suva), aronija), 125ml vode prokuvane (ohladjene), 1/2 kasicice cimeta, 1 kasika putera od badema, 3-4 kocke leda.

Priprema:

1) Bananu, avokado i bobicasto voce ocistiti. Bananu i avokado iseci na kocke.

2) Staviti sve u blender.

Snack

Ingredients: 1 banana, 1/3 avocado, 250g blueberries or a mix of berries (raspberries, blackberries, strawberries, cranberries (fresh or dried), chokeberry), 125ml boiled water (chilled), 1/2 teaspoon cinnamon, 1 tablespoon almond butter, 3-4 ice cubes.

Preparation:

1) Clean a banana, avocado and berries. Banana and avocado cut into cubes.

2) Put everything in a blender.

Tuna sa integralnim pirincem i povrcem (Tuna with integral rice and vegetables)

Vecera

Sastojci: 125g integralnog pirinca + 500ml vode, 2x180g tune (iz konzerve ocedjene) ili 400g pileceg mesa + 2 kasike meda + sok od pola limuna + 1/2 kasicice mediteranskog zacina + prstohvat morske soli, 5 sargarepa, 2-3 tikvice, 1 kasicica maslinovog ili avokado ulja.

Priprema:

1) Oljustiti sargarepu i tikvice. Iseci na 2 do 3 cm komade. Pilece meso oprati vodom i obrisati. Pirinac dobro oprati.

2) U pleh staviti papir za pecenje. Staviti sargarepu i tikvice. Poprskati sa maslinovim ili avokado ulje, posoliti. Peci u prethodno zagrejanoj rerni na 180C oko 30 minuta.

3) Ako pripremate pilece meso, napravite preliv od meda i soka od limuna.

Pileca dzigerica sa kinoom (Chicken liver with quinoa)

Rucak

Jednog nedeljno pileca dzigerica.

Sastojci: 150g pilece dzigerice, 40g kinoe, 1 paradajz, 120g blitve.

Priprema:

1) Pripremiti pilecu dzigericu. Skuvati kinou. Paradajz ocistiti i iseci na kocke. Blitvu ocistiti.

2) U tiganj na maslinovom ulju, na srednjoj temperaturi (4) prziti dzigericu. Zaseci nozem po sredini da vidite da li je gotova. Iseci na kocke.

Sunday, April 4, 2021

Oblanda od oraha i suvog voca (Walnuts and dried fruits wafers)

Sastojci: 300ml vode, 200g secera, 200g mlevenih oraha, 150g suvih kajsija, 150g suvih sljiva, 150g suvih smokvi, 150g suvih brusnica, 150g suvog grozdja, 2 lista oblande.

Priprema:

1) Suvo voce iseckati na kockice.

2) U serpu staviti vodu i pustiti da prokljuca. Dodati secer i povremeno mesati da se otopi. Dodati orahe i suvo voce i dobro promesati.

Princes krofne (Princesses donuts)

Sastojci: 190g ostrog brasna, 3 jaja, 150ml ulja, 150ml vode, za fil - 1.5 L mleka, 375g margarina ili gi putera, 350g secera, 125g ostrog brasna, 120g vanila pudinga u prahu, za preliv od cokolade - 180g margarina, 100g cokolade, 5 kasicica rogaca u prahu, 12 kasika mleka, 5 kasika secera;

Priprema:

1) U serpu staviti vodu i ulje i na srednjoj temperaturi (4) pustiti da prokljuca. Dodati brasno i mesati drvenom kasikom tj, gnjeciti tako da razbijete grudvice brasna. Ostaviti da se ohladi.

2) Prebaciti u ciniju pa dodati 1 jaje pa mutiti mikserom dok se ne sjedini. Ponosviti postupak za preostala jaja.

3) Pleh namazati gi puterom. Smesu sipati u spric i istiskivati korpice (kao puslice). Peci u prethodno zagrejanoj rerni na 220 C oko 10 do 15 minuta.

Povrce sa humusom i pirincanim keksom (Vegetables with hummus and rice biscuits)

Uzina

Sastojci: 3x 65g humusa, 3 sargarepe, 3 paradajza, 3x 2 pirincana keksa.

Priprema:

1) Sargarepu oljustiti i iseci na stapice. Paradajz ocistiti i iseci na kocke.

2) Posluziti sargarepu i paradajz uz humus sa pirincanim keksom.

Ingredients: 3x 65g hummus, 3 carrots, 3 tomatoes, 3x 2 rice cookies.

Preparation:

1) Peel a carrots and cut it into sticks. Peel a tomatoes and cut it into cubes.

2) Serve carrots and tomatoes with hummus and rice biscuits.

Spanac, zeleni caj i grejp frape (Spinach, green tea and grapefruit frappe)

Sastojci: 250g spanaca, 2 kasike nane (sveze), 1 stap celera, 125ml zelenog caja (sobne temperature), 1/2 crvenog grejpfruta ili zutog (bez kostica), 250g ananasa (smrznutog), 1/3 avokada, 2 kasike soka od limuna, prstohvat ljute aleve paprike u prahu.

Priprema:

1) Spanac oprati. Stap celera oprati i iseci na komade. Grejp razdvojiti na kriske.

2) U blender staviti spanac, celer i zeleni. Usitniti.

Vanilice sa dzemom (Sandwich cookies with jam)

Sastojci: 1 kg brasna, 400g masti, 200g secera u prahu + jos malo za posipanje, 40g vanilin secera, 3 jaja, 200ml mleka, 10g praska za pecivo, dzem.

Priprema:

1) Penasto umutiti mast. Dodati secer u prahu i dobro sjediniti.

2) Pomesati brasno, prasak za pecivo i vanilin secer. Dodati mesavinu masti i jaja i dobro promesati.

3) Na povrsinu razviti testo debljine 0.5 cm i casicom vaditi krugove.